SKOŃCZ Z ODKŁADANIEM NA PÓŹNIEJ!

Bardzo często odkładamy najważniejsze zadania na później, ale im dłużej czekamy nasz niepokój narasta i nie możemy skupić się na niczym innym. Dlatego najlepiej załatwiać najważniejsze sprawy na początku, aby mieć je z głowy.

Nie sprawdzaj wiadomości, na które nie masz czasu odpowiedzieć. Od razu odpisz na każdy mail i jeśli sprawa jest już zamknięta, odznacz wiadomość  jako „zrobione”.

Papiery mnożą się na Twoim biurku? Jest na to rada! Za każdym razem, gdy bierzesz do ręki jakiś dokument, przeszyj go w rogu zszywką. Gdy na kartce będzie już kilka zszywek, to najprawdopodobniej unikasz załatwienia danej sprawy. Zajmij się nią, jak najszybciej i zarchiwizuj dokument.

Jeśli coś zajmuje mniej niż 5 minut, zrób to od razu, niezależnie od tego, jak bardzo zajęty/a aktualnie jesteś.  Jeśli coś zajmie więcej, zapisz to, co masz do zrobienia. Dzięki temu będziesz mieć pewność, ze o niczym nie zapomniesz, ale przede wszystkim zyskujesz wolną głowę, aby być „tu i teraz”. W dzisiejszym zabieganym świecie chyba nikogo nie trzeba przekonywać do planowania. Ludzie sukcesu podchodzą do swojego czasu z minutową dokładnością.

Dobrze jest wyznaczyć sobie nieprzekraczalnych termin załatwienia danej sprawy. W ten sposób nie zabierasz się tygodniami do projektu i oszczędzasz wiele czasu. Zrób plan działania i konsekwentnie się go trzymaj. Każda minuta poświęcona na planowanie, oszczędza aż 10 minut czasu potrzebnego na wykonanie zadania!

Prokrastynacja to, także brak podjęcia decyzji i czekanie, aż sprawa sama się „rozwiąże”. Jeśli Ty nie zajmiesz się daną rzeczą pozwalasz, aby ktoś inny przejął nad nią kontrolę.  Pamiętaj, że to Ty jesteś odpowiedzialny za to, jak wygląda Twoje życie. Skorzystaj z tego, jak wiele możesz zrobić, aby uczynić je takim, jakie chcesz!

Reklamy

11 thoughts on “SKOŃCZ Z ODKŁADANIEM NA PÓŹNIEJ!

  1. Świetne wskazówki pomagające radzić sobie z odkładaniem wszystkiego na później. Myślę, że prokrastynacja wynika z braku jakiejkolwiek organizacji swojej pracy. Gdy panuje chaos i brak planowania działań, odkłada się wiele rzeczy na później lub wykonuje te, które nie są najważniejsze i naistotniejsze w danym momencie. Zgodzę się z Tobą, że należy z tym walczyć. 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s