JEDZ TO, CO DAJE CI ENERGIĘ!

Wydawałby się, że dostarczając sobie kalorii, zapewniamy sobie pokłady energii. Otóż niekoniecznie!

Dziś jak zawsze u mnie będzie konkretnie i na temat. Przeczytałam mnóstwo książek i artykułów o zdrowym odżywianiu, więc mogłabym napisać na ten temat kolejny cykl artykułów, ale ograniczę się do wskazówek, które są kwintesencją tego, co każdy dbający o siebie człowiek wiedzieć powinien.

  1.  Słodycze, chipsy, napoje gazowane to „zapychacze”, które nie wnoszą żadnej wartości do Twojego organizmu. Zamiast objadać się tym, co Ci nie służy, sięgnij po zdrowe przekąski. Warto brać je ze sobą, aby nie skusić się na coś niezdrowego „na mieście”.
  2. Oto pomysły na to, co możesz zabrać ze sobą do pracy, szkoły, w podróż: pokrojone  w słupki surowe warzywa  – marchewka, ogórek, kalarepka (razem po trochu każdego lub oddzielnie), świetnie smakują w połączeniu z humusem; koktajl owocowo-warzywny;  orzechy (uważaj, aby nie zjeść ich zbyt dużo, bo są kaloryczne i ciężkostrawne); domowe ciasteczka owsiane, no i oczywiście kanapki! Ja nigdy nie kupuję na mieście gotowych kanapek. Przecież są tak szybkie i proste w przygotowaniu! Poza tym, w domu zrobisz je według własnego uznania – Ty wiesz najlepiej, co Ci smakuje oraz co najważniejsze masz pewność, że składniki są świeże.
  3. Jedz regularnie, co 3-4 godziny. To może być niewielka przekąska np. jabłko, jednak jest to bardzo ważne do utrzymania wysokiego poziomu energii przez cały dzień. Ponadto, dzięki temu unikniesz napadów wilczego głodu, które prowadzą do tego, że często zjadasz zbyt dużo na raz. Jeśli masz z tym problem, ustaw alarm w telefonie, co 3 godziny – będzie przypominał Ci, ze zbliża się pora, żeby coś zjeść .
  4. Planuj swoje posiłki z wyprzedzeniem, to, co zjesz oraz kiedy. Codziennie rezerwuj 30 minut na lunch w swoim kalendarzu. Jeśli naprawdę nie masz czasu, żeby wyjść na obiad, zjedz coś w czasie pracy.
  5. Wstań od stołu zanim się przejesz. Po obfitym posiłku chce nam się spać, ponieważ organizm zużywa dużo energii na trawienie.
  6. Nie wychodź z domu bez śniadania. W ten sposób spowalniasz swój metabolizm, a to w dłuższej perspektywie czasowej prowadzi do tycia. Podobnie, jak pomijanie innych posiłków, lecz śniadania są tym najważniejszym.

Tyle ode mnie, teraz kolej na Ciebie. Wyznacz sobie cel na ten tydzień, związany z tymi wskazówkami. To może być mała rzecz, np. codziennie jem śniadanie albo mniejsze porcje na kolacje niż zazwyczaj.

Podziel się w komentarzu, tym jakie nawyki Ty uważasz za kluczowe. Może znajdziesz coś, o czym tutaj nie wspomniałam? Daj znać, także  co Tobie sprawia trudność, jeśli chodzi o zdrowe odżywianie.

A jeśli prowadzisz bloga o zdrowym odżywianiu, wrzuć linka do jednego ze swoich przepisów na proste i szybkie danie na zabieganych 🙂

Reklamy

19 thoughts on “JEDZ TO, CO DAJE CI ENERGIĘ!

  1. Od narodzin córki a własciwie już w ciaży wszystko nabrało innego sensu nawet jedzenie od roku mam własną kuchnie wiec jest super ciagle eksperymentuje zakupy robi u nas mąż bo ja kupuje oczami wszystko bym zjadla w sklepie szczególnie te zapychacze

    Polubione przez 1 osoba

      1. Dlaczego mamy odmawiać sobie czegoś, co nam sprawia radość i zadowolenie? Tylko dlatego, żeby być lżejszym o 10kg lub podążać za współczesnymi nie ideałami?

        Polubienie

      2. Jedzenie to jedna z największych życiowych przyjemności i wcale nie namawiam do tego, aby z niej rezygnować. Zdrowe odżywianie nie musi się z tym wiązać. Można jeść smacznie, zdrowo i z umiarem.

        Polubienie

  2. Najważniejsze w tym wszystkim to słuchać siebie, swojego organizmu i zachować równowagę. Wszystkie wskazane rady bardzo cenne i warto je zastosować 🙂 Natomiast po inspirację na zdrowe, smaczne i proste w przygotowaniu przepisy zapraszam również do Ogrodu Możliwości np. spaghetti marchewkowe z zielonym pesto http://ogrodmozliwosci.blogspot.com/2017/07/marchewkowe-spaghetti-z-nietypowym.html albo kotleciki kalafiorowe http://ogrodmozliwosci.blogspot.com/2017/07/kotleciki-z-kalafiora-pieczone-w.html Pozdrawiam

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s